1. ‘Ενας από τους μεγαλύτερους “προδότες” του φύλλου ενός παίκτη είναι η κατεύθυνση του βλέμματός του στις διάφορες φάσεις του παιχνιδιού. 

Όταν ο παίκτης έχει κάτι καλό και διάθεση να το ποντάρει δυνατά, αμέσως μόλις δει το φύλλο του θα κοιτάξει τις μάρκες του. Ο λόγος είναι ότι θέλει να σκεφτεί πόσο ακριβώς θα είναι το μέγεθος του πονταρίσματός του και πως θα μπορέσει να αποκομίσει το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος από αυτό το φύλλο. Όταν δείτε έναν παίκτη να συμπεριφέρεται έτσι, παρατηρείστε τον μέχρι το τέλος της παρτίδας ώστε να διαπιστώσετε πως ποντάρει όταν έχει καλό φύλλο. 

Όταν θα βρεθείτε αντιμέτωπος με έναν παίκτη που μόλις δει το φύλλο του αρχίσει να κοιτάζει τις μάρκες του σκεφτείτε σοβαρά το πάσο εάν το φύλλο σας δεν είναι από τα κορυφαία. Εάν αποφασίσετε να μπείτε στην παρτίδα μαζί του, παρατηρείστε την συμπεριφορά του πολύ προσεκτικά λαμβάνοντας υπόψη σας και τα ακόλουθα στοιχεία. 

Εάν ο αντίπαλός σας, αμέσως αφού ανοίξει ένα καινούργιο κοινό φύλλο, κοιτάξει προς άσχετη με το τραπέζι κατεύθυνση, το πιθανότερο είναι ότι έχει πολύ καλό φύλλο. Η αντίδραση αυτή είναι αυτόματη για κάποιον που δεν θέλει να προδώσει την ικανοποίησή του για το φύλλο που αντικρίζει μπροστά του. Στην προσπάθειά του να παραπλανήσει τους αντιπάλους του, προσπαθεί να επιδείξει αδυναμία και έλλειψη ενδιαφέροντος για το φύλλο του. 

Εάν όμως, μετά από ένα δυνατό ποντάρισμα του αντιπάλου σας, τον παρατηρείτε να σας κοιτάζει έντονα και να μοιάζει επιθετικός με τον τρόπο που πετάει τις μάρκες, είναι πολύ πιθανό να μπλοφάρει. Επιθυμώντας να ενισχύσει την μπλόφα του, προσπαθεί να σας φοβίσει χρησιμοποιώντας την γλώσσα του σώματός του και να σας τρομάξει. Σκεφτείτε το, είναι ποτέ δυνατόν, εάν ήταν σίγουρος για το φύλλο του, να πόνταρε με τρόπο που τρομάζει τους αντιπάλους του; 

Ή απλά θα σκεφτόταν πως θα αποκομίσει το μεγαλύτερο κέρδος, προσπαθώντας να δείξει φοβισμένος ποντάροντας σχετικά χαλαρά; Φυσικά το δεύτερο. Μην φοβάστε λοιπόν όταν διακρίνετε πρόθεση να σας τρομάξουν, δείξτε πίστη στα σχετικά δυνατά φύλλα σας και δείτε το ποντάρισμα. Μία εκ νέου ρελάνς είναι άχρηστη σε αυτό το σημείο και δεν υπάρχει περίπτωση να σας εξασφαλίσει επιπλέον κέρδος, γιατί πολύ απλά, ο αντίπαλός σας θα την δει μόνο αν έχει κορυφαίο φύλλο, διαφορετικά θα πάει πάσο. 

2. Στάση του σώματος. Προσέξτε την γλώσσα του σώματος των αντιπάλων σας. Όταν το φύλλο που έχουν τους προκαλεί ενδιαφέρον, γέρνουν λίγο προς τα εμπρός και το ενδιαφέρον τους για την παρτίδα είναι αυξημένο. Εάν παρατηρήσετε κάποια αλλαγή στην στάση κάποιου αντιπάλου την στιγμή που ανοίγει ένα κοινό φύλλο, αυτή συνήθως υποδηλώνει ενδιαφέρον του παίκτη για το νέο δεδομένο. 

3. Σύνηθες μοντέλο πονταρίσματος (Betting Patterns). Οι περισσότεροι παίκτες δεν είναι ιδιαίτερα δημιουργικοί στο ποντάρισμά τους, με αποτέλεσμα να παίζουν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο κάθε φορά που έχουν ένα συγκεκριμένο καλό φύλλο. Με λίγη παρατήρηση, μπορούμε να διακρίνουμε πολλά τέτοια "συνήθεια" των αντιπάλων μας και να τα χρησιμοποιήσουμε εναντίον τους. 

4. Όταν κάποιος παίκτης κοιτάζει τα κοινά φύλλα που μόλις άνοιξαν και αμέσως μετά κοιτάξει τις μάρκες του, έχει κάτι καλό. Είναι αντανακλαστική αντίδραση και πρέπει να την εμπιστεύεστε, εκτός αν παίζετε με πολύ έμπειρους παίκτες. 

5. Εάν την ώρα που πάτε να ποντάρετε με μέτριο φύλλο, κάποιος από τους παίκτες που «μιλάει» μετά από εσάς δείχνει προσποιητή αδιαφορία για την παρτίδα, ετοιμαστείτε να δεχτείτε re-raise. 

6. Τα γρήγορα call (τα βλέπω) συνήθως σημαίνουν αδυναμία (μέτρια φύλλα), αλλά παράλληλα και διάθεση να συνεχίσουν τα call μέχρι το τέλος. Ο παίκτης που τα κάνει, είναι πολύ πιθανό να έχει χάσει την ψυχραιμία του, ή να πιστεύει ότι τον μπλοφάρουν. 

7. Πολλές φορές (και πάντα ανάλογα με το στυλ του κάθε παίκτη), αυτός που έχει καλό φύλλο, δεν πετάει τις μάρκες του μέσα στο ποτ, αλλά τις σπρώχνει σιγά σιγά. Σαν να μην θέλει να τρομάξει τους αντιπάλους του. 

8. Παρατηρήστε τον τρόπο που τακτοποιούν οι παίκτες τις μάρκες τους. Αν είναι «ακατάστατοι», το πιο πιθανό είναι να αντιστοιχεί αυτό το στυλ και στο παιχνίδι τους: επιθετικό στυλ με πολλές μπλόφες. Αν είναι τακτοποιημένες οι μάρκες σε ίσιες στοίβες ανά αξία, τότε ο παίκτης αυτός είναι μάλλον tight και προσεκτικός στα πονταρίσματά του. 

9. Εάν έχετε την επιλογή θέσης στο τραπέζι που θα καθίσετε και δεν γνωρίζετε κανέναν παίκτη, επιλέξτε να καθίσετε μετά από τον παίκτη με τα περισσότερα χρήματα. Έτσι αυξάνετε τις πιθανότητες να κερδίσετε μεγάλα ποτ. Εάν γνωρίζετε τους παίκτες, επιλέξτε την θέση μετά από τον πλέον επιθετικό αντίπαλό σας. "Μιλώντας" μετά από τον επιθετικό παίκτη, έχετε την ευκαιρία να κερδίσετε μεγάλα ποτ όταν έχετε καλό φύλλο ή και να γλιτώσετε μερικά άστοχα πονταρίσματα με καλά folds. Και στις δύο περιπτώσεις, μεγιστοποιείτε το πλεονέκτημα της θέσης στη σειρά πονταρίσματος. 

10. Προσοχή! Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η ίδια ακριβώς συμπεριφορά από τον ίδιο παίκτη, μπορεί να σημαίνει διαφορετικά πράγματα, ανάλογα με την κατάσταση στην οποία εμφανίζεται. Παράδειγμα: ο παίκτης που «πιάνει» πολύ καλό φύλλο, παθαίνει κάτι σαν αγκύλωση την στιγμή που διαπιστώνει την δύναμη του φύλλου του. Μένει για μερικά δευτερόλεπτα ακίνητος. Την ίδια ακριβώς "απότομη ακινησία" μπορεί να παρουσιάσει ένας παίκτης που έχει ποντάρει μπλοφάροντας, είναι πεπεισμένος ότι η μπλόφα του θα πιάσει, αλλά ξαφνικά βλέπει έναν αντίπαλο να ετοιμάζεται να κάνει call. 

11. Για το τέλος σας έχω φυλάξει ένα μικρό τέχνασμα. Θα σας περιγράψω μία κατάσταση, όπου εάν παίζετε συχνά πόκερ, θα έχετε σίγουρα βρεθεί πάρα πολλές φορές: 

Η παρτίδα είναι ένα βήμα πριν την ολοκλήρωσή της και στον τελευταίο γύρο πονταρισμάτων, ο αντίπαλός σας ποντάρει δυνατά. Εσείς βρίσκεστε να έχετε ένα αξιοπρεπές φύλλο, σχετικά δυνατό, υπάρχουν όμως πιθανά φύλλα που σας κερδίζουν. Υποψιάζεστε ότι ο αντίπαλός σας μπορεί και να μπλοφάρει, αλλά δεν είστε καθόλου σίγουρος. Τι κάνετε; .... 

Απάντηση: Πιάνετε τις μάρκες σας και αρχίζετε να προσποιείστε ότι τις μετράτε για να ποντάρετε. Το βλέμμα σας όμως παραμένει καρφωμένο στον αντίπαλο καταγράφοντας κάθε του κίνηση. Εάν παρατηρήσετε κάποια απότομη αλλαγή στη στάση του μόλις δει το χέρι σας στις μάρκες σας, όπως απότομο σταμάτημα κάποιας νευρικής κίνησης ή απότομο βλέμμα προς τις μάρκες σας, εκλάβετε το ως φόβο και ενισχύστε την άποψή σας ότι μπλοφάρει. 

Ουσιαστικά κάνετε προσποίηση πονταρίσματος και παρατηρείτε πως αντιδρά ο αντίπαλός σας σε αυτό το ενδεχόμενο. Υπάρχει περίπτωση ακόμα και να αποκαλύψει σχεδόν πλήρως το φύλλο του, από την τρομάρα του και μόνο, πριν καν ανακοινώσετε την κίνησή σας! Δοκιμάστε το και θα εντυπωσιαστείτε με το αποτέλεσμα. 

 


Μία πραγματικά όμορφη ιστορία
 
 
 Θα πάρει μόλις 37 δευτερόλεπτα να το διαβάσεις και θα αλλάξεις τον τρόπο σκέψης σου.

Δύο άνδρες, και οι δύο σοβαρά άρρωστοι, έμεναν στο ίδιο δωμάτιο ενός νοσοκομείου.

Ο ένας άνδρας αφηνόταν να σηκωθεί όρθιος στο κρεβάτι του για μία ώρα κάθε απόγευμα για να κατέβουνε υγρά από τα πνευμόνια του.

Το κρεβάτι του βρισκόταν δίπλα στο μοναδικό παράθυρο του δωματίου.

Ο άλλος άνδρας έπρεπε να περνάει όλη την ώρα του ξαπλωμένος.

Οι άνδρες μιλούσαν για ώρες αδιάκοπα. Μιλούσαν για τις γυναίκες τους και τις οικογένειές τους, τα σπίτια τους, τις δουλειές τους, τη θητεία τους στο στρατό, πού πήγαν διακοπές.


Κάθε απόγευμα, όταν ο άνδρας δίπλα στο παράθυρο μπορούσε να σηκωθεί, περνούσε την ώρα του περιγράφοντας στον «συγκάτοικό» του όλα όσα μπορούσε να δει έξω από το παράθυρο.

Ο άνδρας στο άλλο κρεβάτι άρχιζε να ζει για αυτές τις περιόδους μίας ώρας όπου μπορούσε να ανοιχτεί και να ζωογονηθεί ο δικός του κόσμος από όλη τη δραστηριότητα και χρώμα από τον κόσμο εκεί έξω.


Το παράθυρο έβλεπε ένα πάρκο με μια όμορφη λιμνούλα.
Πάπιες και κύκνοι έπαιζαν στα νερά ενώ παιδιά αρμένιζαν τα καραβάκια τους. Ερωτευμένοι νέοι περπατούσαν χέρι-χέρι ανάμεσα σε κάθε χρώματος λουλούδια και μια ωραία θέα του ορίζοντα της πόλης μπορούσε να ειδωθεί στο βάθος.


Καθώς ο άνδρας στο παράθυρο περιέγραφε όλο αυτό με θεσπέσια λεπτομέρεια, ο άνδρας στο άλλο μέρος του δωματίου έκλεινε τα μάτια του και φανταζόταν αυτό το γραφικό σκηνικό.

Ένα ζεστό απόγευμα, ο άνδρας στο παράθυρο περιέγραφε μία παρέλαση που περνούσε.


Αν και ο άλλος άνδρας δεν μπορούσε να ακούσει τη φιλαρμονική - μπορούσε να τη δει στο μάτι του μυαλού του καθώς ο κύριος δίπλα στο παράθυρο το απεικόνιζε με παραστατικές λέξεις.


Μέρες, βδομάδες και μήνες πέρασαν.

Ένα πρωί, η πρωινή νοσοκόμα ήρθε να τους φέρει νερά για το μπάνιο τους μόνο για να δει το άψυχο σώμα του άνδρα δίπλα στο παράθυρο, ο οποίος πέθανε ειρηνικά στον ύπνο του.
Ξαφνιάστηκε και κάλεσε τους θεράποντες ιατρούς να πάρουν το νεκρό σώμα.

Όταν θεωρήθηκε πρέπον, ο άλλος άνδρας ρώτησε αν θα μπορούσε να μεταφερθεί δίπλα στο παράθυρο. Η νοσοκόμα ευχαρίστως έκανε την αλλαγή, και εφ' όσον σιγουρεύτηκε ότι ο άνδρας αισθανόταν άνετα, τον άφησε μόνο.


Σιγά, επώδυνα, στήριξε τον εαυτό του στον ένα του αγκώνα να δει για πρώτη φορά του τον έξω κόσμο...
Πάσχισε να γείρει να δει έξω από το παράθυρο δίπλα στο κρεβάτι.

Αντίκρισε ένα λευκό τοίχο.

Ο άνδρας ρώτησε τη νοσοκόμα τι θα μπορούσε να ανάγκασε το συχωρεμένο συγκάτοικό του ο οποίος περιέγραφε τόσο έξοχα πράγματα έξω από το παράθυρο.


Η νοσοκόμα αποκρίθηκε πως ο άνδρας ήταν τυφλός και δεν μπορούσε να δει ούτε τον τοίχο.

Πρόσθεσε, 'Ίσως ήθελε απλά να σου δώσει θάρρος.'



Επίλογος:

Υπάρχει πελώρια ευτυχία στο να κάνεις τους άλλους ευτυχισμένους, παρά τις δική μας κατάσταση.

Μοιρασμένη λύπη είναι μισή λύπη, αλλά η ευτυχία, όταν μοιράζεται, διπλασιάζεται.


Αν θες να νιώθεις πλούσιος, απλά μέτρα όλα τα πράγματα που έχεις τα οποία δεν αγοράζονται με χρήματα.


'Το σήμερα είναι ένα δώρο, γι' αυτό αποκαλείται '
    Το παρόν.'

 
 
 
 


 
 
   
 
 
 
 
Έμαθα ότι .
 
 
 
 Έμαθα -
 ότι παίρνει χρόνια να οικοδομήσεις εμπιστοσύνη, και αρκούν μερικά δευτερόλεπτα για να την καταστρέψεις.
 
Έμαθα -
 ότι δεν μπορείς να κάνεις κάποιον να σε αγαπήσει. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να είσαι άξιος να αγαπηθείς. Τα υπόλοιπα επαφύονται σ' αυτόν.
 
Έμαθα -
 ότι ανεξαρτήτως πόσο καλός φίλος είναι κάποιος, κάποιες φορές θα σε πληγώσει, και εσύ θα πρέπει να τον συγχωρήσεις.
 
Έμαθα -
 ότι δεν έχει σημασία τι έχεις στη ζωή σου, αυτό που μετράει είναι ποιους έχεις στη ζωή σου.
 
 
 
Έμαθα -
 ότι δεν πρέπει ποτέ να καταστρέφεις  μια συγγνώμη με μία δικαιολογία.
 
Έμαθα -
 ότι δεν πρέπει να συγκρίνεις τον εαυτό σου, με ότι καλύτερο μπορούν οι άλλοι να κάνουν.
 
Έμαθα-
 ότι αρκεί μια στιγμή για να κάνεις κάτι που θα σε στενοχωρεί όλη σου τη  ζωή.
 
Έμαθα-
 ότι χρειάζεται πολύς χρόνος για να γίνεις αυτός που θέλεις να είσαι.
 
 
 
Έμαθα-
 ότι θα πρέπει πάντα να αποχωρίζεσαι τα αγαπημένα πρόσωπα με λόγια αγάπης. Μπορεί να είναι η τελευταία φορά που τα βλέπεις.
 
Έμαθα-
 ότι είμαστε υπεύθυνοι για αυτό που κάνουμε, δεν έχει σημασία το πώς αισθανόμαστε για αυτό που κάνουμε.
 
Έμαθα-
 ότι  είτε μπορείς να ελέγχεις τη συμπεριφορά σου είτε  θα σ' ελέγχει αυτή.
 
Έμαθα-
 ότι ανεξάρτητα από το πόσο θερμή είναι μια σχέση στην αρχή, το πάθος εξασθενίζει και πρέπει να υπάρχει κάτι άλλο να πάρει τη θέση του.
 
Έμαθα-
 ότι ήρωες είναι αυτοί που κάνουν αυτό που πρέπει να γίνει, όταν χρειάζεται να γίνει, ανεξάρτητα από τις συνέπειες.
 
Έμαθα-
 ότι τα χρήματα είναι ένας άθλιος τρόπος να αξιολογείς την ζωή σου.
 
Έμαθα-
 ότι μερικές φορές οι άνθρωποι που περιμένεις να σε κλωτσήσουν όταν είσαι στα κάτω σου, είναι αυτοί που θα σε βοηθήσουν να πάρεις τα πάνω σου.
 
Έμαθα-
 ότι  όταν είμαι θυμωμένος έχω το δικαίωμα να το δείχνω, αλλά αυτό δεν μου δίνει το δικαίωμα να γίνομαι σκληρός με τους άλλους.
 
Έμαθα-
 ότι η αληθινή φιλία διατηρείται ακόμα και όταν υπάρχει μεγάλη απόσταση. Το ίδιο ισχύει και για την αληθινή αγάπη.
 
Έμαθα-
 ότι μόνο και μόνο επειδή κάποιος δεν σε αγαπάει με τον τρόπο που θέλεις, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν σε αγαπάει όσο περισσότερο μπορεί.
 
Έμαθα-
 ότι η ωριμότητα σχετίζεται περισσότερο με τις εμπειρίες που είχες καθώς και από τι έχεις μάθει από αυτές,  και λιγότερο από το πόσα γενέθλια γιόρτασες.
 
 
 
Έμαθα-
 ότι δεν πρέπει ποτέ να λες σ' ένα παιδί ότι τα όνειρά του είναι  εξωπραγματικά. Τι τραγωδία θα ήταν αν σε πίστευε.
 
Έμαθα-
 ότι δεν είναι πάντα αρκετό να σε συγχωρέσουν οι άλλοι. Αρκετές φορές πρέπει να μπορούμε να συγχωρούμε οι ίδιοι τον εαυτό μας.
 
Έμαθα-
 ότι δεν έχει σημασία πόσο άσχημα ράγισε η καρδιά σου, η ζωή  δεν σταματά για να ξεπεράσεις τη θλίψη σου.
 
Έμαθα-
 ότι οι περιστάσεις και οι συνθήκες μπορεί να έχουν επηρεάσει το ποιοι είμαστε, όμως είμαστε υπεύθυνοι για αυτό που έχουμε γίνει.
 
Έμαθα-
 ότι πλούσιος δεν είναι αυτός που έχει τα περισσότερα, αλλά αυτός που χρειάζεται τα λιγότερα.
 
Έμαθα-
 ότι μόνο και μόνο επειδή δύο άτομα μαλώνουν, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αγαπούν ο ένας τον άλλο. Ισχύει και το αντίθετο, επειδή δεν μαλώνουν δεν σημαίνει ότι αγαπούν ο ένας τον άλλο.
 
Έμαθα-
 ότι δεν πρέπει να είμαστε τόσο πρόθυμοι να μάθουμε ένα μυστικό. Θα μπορούσε να αλλάξει τη ζωή μας για πάντα.
 
Έμαθα-
 ότι δύο άνθρωποι μπορούν να κοιτούν ακριβώς το ίδιο πράγμα και να βλέπουν κάτι εντελώς διαφορετικό.
 
Έμαθα-
 ότι τα διαπιστευτήρια στον τοίχο, δεν σε κάνουν αξιοπρεπή άνθρωπο.
 
Έμαθα-
 ότι οι άλλοι θα ξεχάσουν τι τους είπες,  θα ξεχάσουν τι τους έκανες, αλλά  δεν θα ξεχάσουν ποτέ πώς τους έκανες να αισθάνονται.
 
     Omer B. Washington
 
 
   
 
   
 
alt
 
 Όταν το "εμείς" έγινε "εγώ" . και εμείς "idiots" 

Οταν κάποιος ρώτησε τον Βασιλιά της Σπάρτης Δημάρατο, γιατί οι Σπαρτιάτες θεωρούν άτιμους αυτούς που πετούν την ασπίδα τους και όχι αυτούς που πετούν τις περικεφαλαίες και τους θώρακες, αυτός απάντησε: "Γιατί τις περικεφαλαίες και τους θώρακες τους φορούν για δική τους προστασία, ενώ την ασπίδα την κρατούν για να υπερασπίσουν την από κοινού παράταξη."

Η λέξη "idiot  που στα αγγλικά σημαίνει "ηλίθιος", χαρακτηρίζει όπως και στην Ελληνική τα άτομα χαμηλού νοητικού επιπέδου και προέρχεται από την Ελληνική λέξη Ιδιώτης.

Η λέξη "ιδιώτης" προέρχεται από τη λέξη "ίδιος" που σήμαινε στην αρχαιότητα ότι και σήμερα. Στα λατινικά μεταφέρθηκε ως "idiota" και αρχικά σήμαινε "μέσος άνθρωπος" ενώ αργότερα "αμόρφωτος, απαίδευτος άνθρωπος". Την ίδια σημασία (του αμόρφωτου ανθρώπου) είχε η λέξη αρχικά και στην Αγγλική γλώσσα, ενώ σήμερα σημαίνει απλώς ηλίθιος, δηλαδή άτομο πολύ χαμηλού νοητικού επιπέδου ενώ η ηλιθιότητα (idiocy) χαρακτηρίζει το προσόν του ηλίθιου δηλαδή τη μεγάλη βλακεία.

Ο Αριστοτέλης στα πολιτικά του χρησιμοποίησε τoν όρο "ιδιωτικός" για να περιγράψει τις προσωπικές υποθέσεις των πολιτών σε αντιδιαστολή με τον όρο "πολιτικός" που χρησιμοποίησε για να περιγράψει τις δημόσιες υποθέσεις (του δήμου, αυτό που ονομάζουμε σήμερα "τα κοινά").

Στην αρχαία Αθήνα σημαντικότερη αποστολή της πολιτείας ήταν η μετατροπή των ιδιωτών (των εγωκεντρικών ατόμων που ασχολούνταν με τις προσωπικές τους υποθέσεις) σε πολίτες (σε άτομα που ασχολούνται και συμμετέχουν στα κοινά). Θεωρούσαν ότι η ιδιότητα του ιδιώτη είναι μια φυσική ιδιότητα την οποία διαθέτουν όλοι οι άνθρωποι από τη φύση τους, ενώ η ιδιότητα του πολίτη είναι επίκτητο χαρακτηριστικό που διαμορφώνεται μέσω της παιδείας που παρέχει η πολιτεία. Συνεπώς το άτομο που παρέμενε "ιδιώτης"  ήταν άτομο απαίδευτο και αμόρφωτο, αφού δεν είχε εκπαιδευτεί επαρκώς στην ενασχόληση με τα κοινά.

Σήμερα, το έργο της μετατροπής των "ιδιωτών" σε "πολίτες" μάλλον δε θεωρείται τόσο σημαντικό όσο στην αρχαιότητα. Στα σχολεία τα παιδιά μας, διδάσκονται οποιαδήποτε άλλη ανοησία, εκτός από το πως να γίνουν σωστοί και ωφέλιμοι για την κοινωνία πολίτες. Στα σχολικά προγράμματα, έχουν ενταχθεί μαθήματα όπως η  "οικιακή οικονομία" που μαθαίνει στα παιδιά πως να τακτοποιούν τα του οίκου τους (τα ιδιωτικά τους θέματα), και έχουν εξαιρεθεί μαθήματα όπως η "πολιτική οικονομία", ή η "πολιτική αγωγή" ή οποιοδήποτε άλλο μάθημα θα μετέτρεπε τους μαθητές σε ενεργούς πολίτες. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι σε καμία τάξη της δωδεκαετούς εκπαίδευσης των παιδιών μας δε διδάσκονται έργα των αρχαίων μας φιλοσόφων. Μια απλή ανάγνωση και ένας μικρός σχολιασμός των πολιτικών του Αριστοτέλη, θα ανέβαζε το επίπεδο πολιτικής μας παιδείας κατακόρυφα σε σχέση με το σημερινό. Αντί αυτού, η νεολαία μας εκπαιδεύεται πολιτικά ψηφίζοντας για την εκλογή του δεκαπενταμελούς συμβουλίου της τάξης και του σχολείου με διαδικασίες παρόμοιες με αυτές των εκλογών, ενώ μετά τις εκλογές, κανείς δεν ασχολείται με τα "κοινά" της τάξης ή του σχολείου, παρά μόνο αν δημιουργηθεί πρόβλημα στην ομαλή διοργάνωση της πενθήμερης εκδρομής.

Η κατάσταση αυτή, έχει σαν αποτέλεσμα την παραγωγή "απαίδευτων" πολιτών, που φροντίζουν μόνο το ιδιωτικό τους συμφέρον, των οποίων η συμμετοχή στα κοινά περιορίζεται στην άσκηση του δικαιώματος ψήφου και οι οποίοι ακόμα και όταν ψηφίζουν, το κάνουν με γνώμονα το ιδιωτικό τους συμφέρον και όχι το κοινό.  Και φυσικά, τέτοιοι πολίτες αδυνατούν να αντιληφθούν ότι το ωφέλιμο για την κοινωνία είναι ωφέλιμο και για τους ίδιους (αφού κι αυτοί οι ίδιοι είναι μέλη της κοινωνίας), αδυνατούν να δούν την προσωπική και οικογενειακή ευημερία τους στα πλαίσια μιας ευημερούσας κοινωνίας και επιδίδονται σε αυτό που η φύση τους προστάζει, το άνευ όρων κυνήγι επιβίωσης και επιβολής εξουσίας όπου όλα επιτρέπονται.

Η συμπεριφορά αυτή, όπως έλεγε και ο Αριστοτέλης, ταιριάζει σε ζώα μάλλον παρά σε ανθρώπους.

Στη ζούγκλα, ο φοροφυγάς και ο κλέφτης γίνονται "μάγκες" με βίλες και ακριβά αυτοκίνητα, ενώ τα υπόλοιπα "κορόιδα" που δεν έχουν τα "κότσια" να κάνουν "μαγκιές", αλλά τόσα χρόνια πλήρωναν φόρους και εισφορές τώρα χάνουν το σπίτι και την περιουσία τους.

Η κοινωνία διαλύεται και κανείς δεν επαναστατεί.  Οχι τουλάχιστον μέχρι ο δικαστικός επιμελητής να χτυπήσει τη "δική μας" πόρτα για να  κατασχέσει το "δικό μας" σπίτι. Μέχρι τότε, μπορούμε να ελπίζουμε. Οτι η συμφορά δε θα χτυπήσει το δικό μας σπίτι. Οτι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα. Από μόνα τους. Η ότι κάποιος άλλος θα τα φτιάξει για εμάς. Ελπίζουμε ότι "εμείς" θα επιβιώσουμε, ακόμα κι αν χρειαστεί να πεθάνουν όλοι οι υπόλοιποι. Γιατί "εμείς" έχουμε καλό κράνος και θώρακα που αντέχουν στα χτυπήματα. Και μόνον αν δεν έρθουν έτσι τα πράγματα θα επαναστατήσουμε. Και τότε, θα επαναστατήσουμε για την "εργατική τάξη", για τα "ταξικά μας αδέρφια" 

alt
Είναι πολύ σημαντικό, αυτές τις κρίσιμες ώρες, να διαβάσουμε ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ και να διδαχτούμε, από το πνεύμα του Οδυσσέα.
ΔΗΛΑΔΗ: Να κρατήσουμε την ψυχραιμία μας, να ελέγξουμε την παρόρμηση να έχουμε τις αισθήσεις μας και τις αντένες μας ΑΝΟΙΧΤΕΣ και να μην παρασυρθούμε από την οργή και το μένος που μας διακατέχει, ώστε να γίνουμε βορρά, στους σύγχρονους "μνηστήρες".
  Όταν ο Οδυσσέας φτάνει στην Ιθάκη, η μεγίστη επιθυμία του είναι ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ, τον κόσμο που του έκλεψαν.
Παρά την μεγάλη του λαχτάρα, διατηρεί την ανωνυμία του και μεταμορφωμένος σε ζητιάνο από την ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ, πηγαίνει στο παλάτι ώστε να ελέγξει την κατάσταση και να πάρει τις πληροφορίες που θέλει, υπομένοντας καρτερικά τις προσβολές και την χλεύη των μνηστήρων.
ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ, ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΣΤΕΙΡΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ.
Γι αυτό τον λόγο και είναι ο αγαπημένος της Θεάς ΑΘΗΝΑΣ, της Θεάς που αντιπροσωπεύει την ΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΣ, την ΣΟΦΙΑ, την ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ.
Της Θεάς που μελετά τον εχθρό και τον πολεμά με τα ίδια του τα όπλα.
  Όταν όμως έρχεται η ώρα, όταν τους έχει στριμώξει όλους άοπλους σε ένα δωμάτιο, όταν φανερώνεται πάνοπλος, ΤΟΤΕ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ.
ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΙΚΤΟ, ΓΙΑΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΙΟΣ ΤΟΥ, που δημιούργησε με τον δικό του ιδρώτα, ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ που οι μνηστήρες καταχράστηκαν και καπηλεύτηκαν μαζί με την φιλοξενία του οίκου του που τιμησε τον ΞΕΝΙΟ ΔΙΑ.
Ο ισχυρότερος αντίπαλός του είναι ο ΑΝΤΙΝΟΟΣ.
Η λέξη μιλά απο μόνη της.
Είναι η ΑΝΤΙ-ΝΟΗΣΗ, είναι ο τρόπος με τον οποίο θολώνουν τις καταστάσεις και την πραγματικότητα ώστε ΝΑ ΜΗΝ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥΝ.
  Είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την καθυπόταξη και δουλεία του ανθρώπου.
Ο επόμενος είναι ο ΕΥΡΥ-ΜΑΧΟΣ.
Αυτός που μάχεται με κάθε τρόπο, με εύρος, ΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΣΟΝ, ο δεινός και αδίστακτος μαχητής.
Ο ΑΜΦΙ-ΝΟΜΟΣ! Αυτός που διαστρεβλώνει τον ΝΟΜΟ και την τάξη των πραγμάτων, ο επικίνδυνος γιατί είναι ΕΤΣΙ και ΑΛΛΙΩΣ!
Ο ΑΓΕ-ΛΑΟΣ! Αυτός που άγει τον λαό, που τον παρασύρει με την βοήθεια του ΑΝΤΙ-ΝΟΟΥ.
Που τον μετατρέπει σε ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΑΓΕΛΗ!
Κανένα όνομα στα Ομηρικά έπη δεν είναι δοσμένο στην τύχη!
Κρύβουν βαθύτατα νοήματα και στο χέρι μας είναι να τα αποκρυπτογραφήσουμε και να διδαχτούμε, ή καλύτερα να συνετιστούμε.
Οι πρόγονοί μας μιλούν.
ΑΡΚΕΙ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ!

 Και ο Αντίνοος,ο στόχος της πρώτης φονικής βολής του Οδυσσέα. Είναι αυτός ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ να πεθάνει πρώτος.
Γι αυτό, μακριά από την προπαγάνδα των ΜΜΕ.

Και τον σκοτώνει ρίχνοντας του το βέλος στον ΛΑΙΜΟ, το ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ δηλαδή της επικοινωνίας που την χρησιμοποιεί ενάντια στην νόηση των ανθρώπων!

 
 
 
 
 
Ενας άντρας πήγε μπροστά σε ένα κοινό και τους είπε ένα αστείο...Όλοι γέλασαν.. Μετά από λίγο τους ξαναείπε πάλι το ίδιο αστείο... Αυτή τη φορά πολλοί λίγοι άνθρωποι γέλασαν...Μετά από λίγο ξαναείπε το ίδιο αστείο!!Δεν γέλασε κανείς...Ησυχία επικράτησε...Τότε ο άντρας χαμογέλασε και είπε: Αν Δεν μπορείτε να γελάτε συνέχεια με το ίδιο πράγμα...Τότε γιατί κλαίτε για κάτι ξανά και ξανά;;
 
 
 

Ο Μάσλοου επηρεάστηκε από την Υπαρξιακή Φιλοσοφία, που βλέπει τον άνθρωπο ως ύπαρξη υπεύθυνη για τη μοίρα του. Τα βασικά σημεία της θεωρίας του Μάσλοου είναι:

  • Τα αποτελέσματα της έρευνας της συμπεριφοράς των ζώων δεν είναι επαρκούν για την εξήγηση της ψυχολογίας του ανθρώπου.
  • Το άτομο δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί παρά μόνο ως ένα ενιαίο σύνολο.
  • Η φύση του ανθρώπου δεν είναι κακή ούτε καλή, αλλά ουδέτερη. Η άσχημη συμπεριφορά του ανθρώπου οφείλεται σε κακές επιδράσεις του περιβάλλοντος.
  • Υπάρχει στον άνθρωπο ένα έμφυτο δυναμικό δημιουργικότητας που κινδυνεύει να καταστραφεί με τον «εκπολιτισμό» του.
  • Κάθε άνθρωπος τείνει με φυσικό τρόπο προς την υγεία του.

Ο Μάσλοου δημιούργησε μια κλίμακα αναγκών, που έγινε η διάσημη ως η πυραμίδα των αναγκών. Πιο συγκεκριμένα, μίλησε για τις φυσιολογικές ανάγκες, τις ανάγκες ασφάλειας, τις ανάγκες κοινωνικής αποδοχής, αυτοεκτίμησης και αυτογνωσίας.

alt


¨Ρήση¨

gata

Η γάτα θα φάει ψάρι αλλά δεν θα βρέξει τα πόδια της.

----------

كَلام فارِغ

«Η  αραβική φράση " καλάμ φάριγ "( كَلام فارِغ ) σημαίνει κενά λόγια ,δηλαδή λόγος άνευ περιεχομένου ή ( κύμβαλον αλαλάζον)».

DANS

sendra

Επόμενος Αγώνας

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ 
Ποδοσφαίρου.

 Αγωνιστική  

Δωριέας 

Γήπεδο.

Ημερομηνία  

Ωρα 

Βαθμολογία